У час, коли діти щодня живуть у реальності війни, школа має бути не лише місцем здобуття знань, а й простором безпеки, підтримки та довіри. Бути опорою для школярів означає бути стійким самому. Саме тому ГО «Українські Гуманітарні Ініціативи» реалізувала програму навчання з психічного здоров’я та психосоціальної підтримки для педагогів Харкова та Харківської області.
Ключова мета програми — допомогти вчителям та шкільним психологам зберегти емоційну стійкість у складних умовах, а також надати практичні інструменти для підтримки дітей.
Майже 1200 вчителів і шкільних психологів долучилися до тренінгів та навчилися:
- краще розуміти емоційні та психологічні потреби дітей;
- допомагати дітям долати наслідки травматичного досвіду;
- розпізнавати психологічні труднощі у дітей — від булінгу або агресії до суїцидальних думок;
- говорити зі школярами про війну, втрату близьких та складні події;
- проводити вправи на емоційне розвантаження.
Особливу увагу тренери приділили темі благополуччя самих вчителів. Адже без внутрішнього ресурсу та емоційної рівноваги дорослий не може підтримати дитину. Освітяни навчалися визначати власні межі, справлятися з професійним вигоранням, знаходити підтримку в колегах і спільноті. А головне — створювати в класі простір, де кожна дитина почута, захищена і важлива.
“Такі тренінги справді необхідні та корисні. Вони допомогли вчителям зміцнити власну психоемоційну стійкість. По-перше, це дає змогу вчасно помічати прояви стресу в учнів і підтримувати їх у складні моменти. По-друге, для нас, як для педагогів, це була цінна можливість зустрітися особисто, поспілкуватися й відчути підтримку колег, адже зараз ми здебільшого працюємо дистанційно й рідко бачимося наживо”, — поділилася враженнями Людмила Скарга, заступниця директора Краснопавлівського ліцею
Тренінги проходили в Харкові та громадах Берестинського, Лозівського та Чугуївського районів у рамках проєкту «Повернення до очного навчання для школярів Харківської області» за підтримки ЮНІСЕФ з серпня 2024 по березень 2025 року.